کفران نعمت ها سبب زوال نعمت های الهی میشود

سخنرانی آیت الله استادی در مسجد اعظم قم

آیت الله استادی: 
کفران نعمت سبب زوال نعمت‌های الهی می‌شودخبرگزاری رسا ـ آیت الله استادی گفت: بدترین نعمتی که با انجام گناهان از انسان گرفته می‌شود، بی همتی در انجام عبادات و بی اهمیتی در انجام کارهای خیر و کمک به مستنمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در فاطمیه حضرت زهرا(س) به تفسیر آیه «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى» پرداخت و گفت: پیامبر برای رسالتش خویش هیچ زمانی اجری از مردم نخواسته است و محبت به نزدیکان و اهل بیت(ع) در راستای تحقق اهداف رسالت انبیای الهی است.

 

آیت الله استادی بیان کرد: امامت ادامه دهنده رسالت پیامبران است و برای این که اهداف رسالت انبیای الهی کامل شود برای مردم لازم است که محبت به اهل بیت(ع) داشته باشند و از آنها تبعیت کنند، مخالفت از دستورات امامان سبب تحریف در دین اسلام و به وجود آمدن گرو‌ه های تکفیری می­شود.

 

وی در ادامه سخنانش به اهمیت قرض الحسنه میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: اگر قرض دادن مال و پول در گذشته ثواب خاصی داشته دراین زمان میزان ثواب این عمل چند برابر شده است، زیرا در گذشته ارزش پول تغییر نمی‌کرد به همان مقدار که انسان پول قرض می داد، قدرت خرید آن تفاوت نمی‌کرد، اما در این زمان بعد از شش ماه ارزش پول کاهش می­یابد و قدرت خرید پایین می‌آید بنابراین قرض دادن مال بدون بهره در این زمان ثواب زیادی دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش بیان کرد: مناسب است که هر انسانی به میزان ظرفیت خویش صفات و ویژگی‌های خداوند را به دست بیاورند.

 

وی با بیان این که یکی از صفات خداوند شاکر بودن است، گفت: انسان‌ها هنگامی لطفی یا نعمتی از سوی دیگران یا خداوند کسب می کنند، شکرگزاری می کنند، اما  پروردگار به سبب این که انسان ها عبادت وی را انجام می‌دهند، از بندگانش سپاس‌گزاری می‌کند و به همین سبب نعمت‌ها و پاداش های دنیوی و اخروی به مردم می‌دهد، در حالی که خداوند بی‌نیاز مطلق است و  عبادت بندگان هیچ اثری در او ندارد.

 

آیت الله استادی اظهار داشت: فطرت انسان شکر منعم را لازم و کفران نعمت را گناه می‌داند اما گاهی انسان‌ها در عمل کفران نعمت را انجام می دهند.   

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: بدترین نوع کفران نعمت انجام گناهان با اعضای و جوراحی که خداوند برای عبادت و شکرگزاری به انسان داده است، می­باشد.

 

آیت الله استادی با بیان این که کفران نعمت، سبب زوال نعمت‌های الهی می‌شود، افزود: بدترین نعمتی که با انجام گناهان از انسان گرفته می‌شود، بی همتی در انجام عبادات و بی اهمیتی در انجام کارهای خیر و کمک به مستنمندان است./998/پ201/ش


[ دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۸ ب.ظ ] [ موسی شجاع ]
[ ۰ ]
بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی