تریت معنوی کودکان راازپنچ سالگی شروع کنید

تربیت دینی

در رسانه ملی مطرح شد؛ 
تربیت معنوی کودکان را از 5 سالگی شروع کنیدخبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که باید کودکان از هفت‌سالگی با فرهنگ نماز آشنا شوند، گفت: تربیت معنوی کودکان از سن تکلیف آغاز نمی‌شود؛ بلکه شروع تربیت معنوی کودک از همان سن پنج‌سالگی آغازشده و در سن تکلیف به کمال می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طاهره همیز، کارشناس رسانه ملی، ظهر امروز در برنامه راه آرامش از شبکه دو سیما بابیان این‌که باید کودکان از هفت‌سالگی نمازخواندن را تمرین کنند، گفت: تربیت معنوی کودکان از سن تکلیف آغاز نمی‌شود بلکه شروع تربیت معنوی کودک از همان سن پنج‌سالگی آغازشده و در سن تکلیف به کمال می‌رسد.

 

وی افزود: پدر و مادر برای این‌که در تربیت معنوی کودکان خود به‌ویژه دعوت آن‌ها به نماز موفق باشند خود باید به نماز پایبند بوده و بهترین مجری برای دین در خانواده و در میان کودکان خود باشند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که ضرورت دارد فریضه حجاب و نماز در دختربچه‌ها از سن پنج سال آغاز شود، تصریح کرد: باید دختربچه‌ها در هفت‌سالگی نماز خود را مرتب بخوانند و این پدر و مادر هستند که می‌توانند با مثال‌های زیبا مانند «انتظار فرشتگان الهی برای نمازخواندن کودک» دعوت گر فرزندانشان به نماز باشند.

 

وی ادامه داد: پسربچه‌ها را هم باید از همان هفت سال به نماز دعوت کرده و در 10 سالگی باید نماز و پایبندی آن‌ها به دستورات دین شروع شود و این دعوت را می توان با بیان داستان های جذاب بیان کرد؛ زیرا ذهن کودک از سن هفت تا 14 سالگی انتزاعی است و با تخیل و داستان می توان آنها را به نماز دعوت کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر نماز فرزندان ما ضایع شود طبق روایت امام صادق(ع) باید منتظر گرایش آنها به شهوت باشیم زیراکسی که نماز او را به خود جذب نکند شهوت او را به خود متمایل می‌کند و اگر خدای‌نکرده فرزند ما به شهوت‌آلوده شود دیگر نمی‌توانیم او را نجات داده و حفظ کنیم.

 

خانم همیز بابیان این‌که نباید اجازه دهیم در صورت قضا شدن نماز کودکان آنها به‌طورکلی نماز را ترک کنند، تصریح کرد: باید در اولین فرصت فرزندان خود را به نماز امر کنیم.

 

کارشناس رسانه ملی افزود: والدین نباید از فرزندان خود بخواهند و خواهش کنند نماز بخوانند؛ بلکه باید آنها را به نماز امر کنند و قرآن در این زمینه می‌فرماید امر کننده فرزندان خود به نماز باشید.

 

خانم همیز با اشاره به این‌که متأسفانه بعضی از والدین نسبت به تربیت معنوی فرزندان خود بی‌توجه هستند، ادامه داد: والدین باید در دعوت فرزندان خود به نماز استقامت کرده و زود میدان را خالی نکنند و تسلیم نشوند زیرا تسلیم شدن آنها فرزندانشان را در مقابل شیطان بدون دفاع می‌کند.

 

وی یادآور شد: پدر و مادر خوب بهترین مجری دین در میان فرزندان بوده و هرگز حاضر نمی‌شوند به خاطر راحتی خود زمینه بی‌دینی فرزندانشان را فراهم کنند./968/پ202/س


[ دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۳ ب.ظ ] [ موسی شجاع ]
[ ۰ ]
بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی